När du har en webbutik som ska sälja kläder på nätet, kommer du då att redan från start innan butiken skapades fått välja vilket sortiment du ska sälja. Detta för att kunna skapa en butik som hPringle_of_Scotland_-_Autumn_-_Winter_2013_Collectionar ett utseende som passar för att sälja det sortiment du har valt. Idag är det mycket viktigt med stil och design. Missar du redan på detta plan så kan din webbutik redan sjunka till botten vid lanseringen. Nu är detta förvisso inte något som många har missat att förstå, dock kan det vara andra saker som påverkar hur det kommer att gå med din nya klädbutik på nätet.

Här handlar det då om vad du ska välja för sortiment från början. Är det då enklare att sälja populära märken av kläder, än det är att sälja de lite mera udda och okända märkena som finns att hitta? Jo, naturligtvis är det generellt sätt enklare att sälja de kända märken som finns, men det problem som uppstår är att du kommer att ligga i den stora massan av alla dina konkurrenter i branschen. Här handlar det då om att du egentligen inte får någon egen identitet och kan bara konkurrera med priset på produkterna samt den service du ger gällande frakt och allt annat.

När du väljer att sälja mer udda märken, eller på egen hand skapar nya okända produkter, kommer du att vara den som kan vinna allt eller förlora allt. Här handlar det helt och hållet om att du har trott på eller skapat rätt produkter i tiden. Om du lyckas med det kommer du att vara en av de som verkligen klarar sig bra som Internetentreprenör. Om du väljer fel produkter kommer din webbutik att sjunka som en sten, vilket då visar sig i ett misslyckat projekt och felaktigt valda produkter.